Panzer's Blog

Just the usual nobody... and sometimes a blogger...

Apocalipsa vine din ziare

În ultima vreme prefer să nu mai dau atenție la ce se întâmplă în jur și prefer să mă concetrez asupra lucrurilor care mă deconectează și mă relaxează pentru că, în momentele în care fac greșeala să dau atenție la ce se scrie în presă, scrisă sau online, aflu că am ratat vreo două apocalipse și câteva zeci de situații de război, dar nu-i nimic jurnaliștii profeți vestesc cutremure și tsunami-uri și al treilea război mondial care se încâlzește pe margine, deci pot să mă pregătesc liniștit de apocalipsă, căci am timp. Să-mi explice și mie cineva de când a devenit o normă pentru presa, așa zisă de calitate, să publice subiecte care  induc frica și panica în cititor și în populație. De când apocalipsa care trebuie să vină a devenit o afacere?

Cel mai probabil, de când tabloidele și jene de ziare gen Click, Can Can sau Libertatea sunt în topul preferințelor cititorilor și de când ziarele concurente nu se mai vând fără vreo carte, vreun dvd, vreo gângânie la cutie sau vreun cuirasat. Oricum trebuie să recunoaștem că a fost și este în continuare o idee de succes să scrii mizerii din acestea, deoarece o nație a cărei principale activități bază sunt bârfa și interesul și grija de altul, va fi interesată tot timpul de așa ceva și vânzârea este asigurată. Din curiozitate sau din întâmplare mai  îmi pică ochii pe aceste publicații de „succes”,în timpul călătorilor mele zilinice și matinale cu metroul și recunosc că de fiecare dată rămân uimit de ce inepții și jene de articole poate scorni mintea umană, plus că odată cu trecerea timpului, pentru a-și asigura poziția de lider în topul grobian articolele, evoluează. Așa că, dacă sunteți curioși de anatomia  femeii, atât extern cât și intern și cu descrieri „exacte” sau dacă sunteți curioși de cine a mai fost călcat de tren la ora sașe și douăzeci de minute, exclusiv cu imagini de la fața locului, le puteți găsi în publicațiile mai sus amintite.

Dar să revenim, lâsând la o parte aceste publicații, restul care încearcă să facă față valului a găsit ideea salvatoare. Să se axeze pe sfârșitul apocaliptic care ne așteaptă, dacă clipim greșit. Ați citit presa din ultima vreme? Cam acestea sunt principalele titluri. E doborâtă o dronă aeriană americană pe teritoriul Iranului, gata al treilea război trebuie să înceapă. Putin scoate o declarație mai acidă , gata să ne pregătim de război. Cutremure de magnitudini ridicate în Turcia sau Chile, gata o să se întâmple și la noi, iar dacă Hâncu și alți profeți de carton au anunțat o duzină de cutremure care nu s-au produs, acum se gasesc alții care anunță dezastrul. Despre criză mondială și tulburările politice nici nu cred că mai merită să scriu, toate vor duce la alt război mondial, fiți siguri.

Se pare că asta este rețeta succesului, jurnaliștii bagă subiecte care propagă  frica și panica pe bandă rulantă, căci se pare că asta se vinde mai nou. Mediul online alimentează și mai bine această dezvoltare în progresie geometrică a presei de ”calitate”. Dar aici totodată, apare o problemă. Lăsăm la o parte faptul că, dacă se produc toate lucrurile scrise alandala și la gramăda, jurnaliștii vor lua statut de zei, dar ce se întâmplă dacă se întâmplă exact invers? Ce se întâmplă cu toate subiectele care se dovedesc a fi scrise cu jumatate de creier și se dovedesc a fi inexacte și neadevărate? Publicul se va mai încrede în ce scrie la gazetă sau pur  și simplu mizăm pe mersul pe burtă și pe faptul că „poate nu se prinde” sau cum s-ar zice în  purul spirit românesc „Las-o că merge și așa” ?

3 comentarii:

Maximilian Daniel spunea...

ai mare dreptate

Berila Andrei spunea...

"...deoarece o nație a cărei principale activități bază sunt bârfa și interesul și grija de altul" - Activitatile acestea sunt cultivate de mass-media asa cum ai spus-o si tu. Stiind toti oamenii de buni pe care ii cunosc, din oras si de la tara, nu pot sa spun ca asta este o trasatura care ne defineste ca popor. Mai degraba as spune ca acestea sunt inertiile unor inoculari mass-media in mintiile oamenilor cu o cultura slaba si de care nimeni nu doreste a se ingriji. Dupa cum rezulta din ce spuneai tu mai sus: mai multi prosti mai mult profit.

Panzer spunea...

da inteleg ca am generalizat lucrurile, dar pot sa-ti zic din experienta ca daca luam procentual, cam 60-70 % din populatie atat stie sa faca.

Trimiteți un comentariu