Panzer's Blog

Just the usual nobody... and sometimes a blogger...

Diverse chestii scrise seara.

Articolul acesta vine iar după o perioadă lungă de pauză, în care am ajuns la concluzia că un lucru este cert atunci când nu mai scrii pe perioade mai mari de timp. Faptul că, începi să-ți pierzi din exercițiul scrisului, nu mai ai așa mult chef și nici ideile nu se mai leagă așa cum trebuie. Bine acum, mai contează și stilul pe care îl ai și cum vrei să concentrezi ideile într-un articol. Iar când trec perioade mai mari de timp, gen 3 luni ca în cazul de față, aduni idei pe care vrei să le transpui într-un articol cât mai închegat că, nimănui nu-i place să citească șerpi de litere până la plictis. Zic asta că, am observat că am tendința asta de a lungi o idee sau un subiect într-un articol cât mai mare. Iar de aici apar probleme de genul că durează prea mult să-l scrii și pe parcurs începi să-ți pierzi interesul. Dar gata, că iar ne întindem inutil pe pagină.

Mă gândeam să rezum ultimele luni de pauză în câteva cuvinte, să explic lipsa mea de activitate, că dacă arunci un ochi pe blog, anul acesta cred că este cel mai trist. Doar 3 articole amărâte, aruncate acolo, doar să-mi aducă aminte să mai scriu și eu din când în când. Ce să faci, după anumită vârstă începi să intri într-o rutină zilnică, iar timpul liber vrei îl valorifici parcă altfel. Adică, mai precis, luând de exemplu ultima perioadă de inactivitate și în mare cam tot anul, am preferat să mă relaxez altfel decât să mi încheg ideile în articole. Nu prea aveam chef de scris. În tot acest timp, atunci când nu-mi scoteam la plimbare Tiger-ul sau Panther-ul să mă bat cu "ruski" sau când nu rupeam orci în două și ardeam eretici "for the God Emperor", preferam să citesc manga sau să urmăresc anime. Scrisul nu prea mai mă tenta.

Aici fac o mică pauză șă recunosc că citesc manga și urmăresc seriale anime( care sunt comicuri și animații japoneze pentru cei care trăiesc în grote) și nu sunt ipocrit ca alții care zic "Cum poți să te uiți la chestiile alea?!". Se pare că unii uită că, anime-urile japoneze din anii 80 și 90 au fost primele desene care ne-au invadat televiziunea, după revolutie și că toți rupeau televizorul în două la seriale gen: Macron 1, Voltron,Saber Rider și la Sandy Belle sau Sailor Moon și la altele până să vină Captain Planet, Scooby Doo și toți nebunii de pe Cartoon Network. Aici fac o paranteză, să zic că am urmărit și mi-a plăcut, Sailor Moon care era un serial mai girly, din diferite motive

În altă ordine de idei, voiam de ceva vreme să vorbesc despre campaniile de promovare și marketing la mărcile de tutun, că sunt atâtea că pierzi șirul, unele mai agresive decât altele. Eu nu înțeleg scopul acestei diversificări și tehnologizări a unei banale țigări. Eu nu înțeleg de ce, te-ai chinui să creezi și să să arăți că are filtrul 10 tăieturi pe mm/pătrat sau că adaugi 5 straturi de cărbune și două de pietriș în filtru sau alte chestii inutile pentru simplul fapt că e același tutun, aceași otravă doar sub altă imagine. Contează chiar așă să reinventezi țigara, cum s-ar zice? Pe drogații de noi, în mare parte nu-i intereseaza cum arată drogul, nicotina contează.

Acum să nu-mi spuneți că diferă gustul față de orginal, că este o tâmpenie mare, în principal din 2 două motive.Unu: ca fumător începi să ți pierzi simțul gustului și mirosului, deci afirmația de mai sus devine inutilă. Iar doi: mă bazez pe experiența proprie și afirm că am încercat diferite mărci de țigări la viața mea și vreau să spun că în afară de catalogarea lor pe grade de tărie, un lucru care chiar se simte, în rest gustul râmâne același, nu se simte nimic diferit. Aici mă refer la chestii din aceași categorie, pentru că nu poți compara, gen Dunhill cu Saint George sau Marlboro cu Viceroy.Ce voiam să subliniez este inutilitatea acestor campanii din punctul meu de vedere, pentru că niște imagini colorate sau cine știe ce grafice de design al uni filtru, nu atrag. 

Și dacă suntem în aceași notă, mai vreau să vorbesc despre ceva. Urmârind rapoartele și situațiile blogului( Interesantă concepție, nu-i așa? Nu scriu, dar stau zilnic să văd Analytics-ul) văd multe căutari pe cuvântul Dunhill Reloc. Eu am scris la un moment dat un articol când a fost lansat respectivul pachet, dar treaba se întâmpla acum vreo 3 ani. De atunci, tot mai e lumea încă fascinată de noul pachet și îl caută pe net? N-are logică. Poate să-mi spună și mie careva care este logica din spatele acestor căutari. Mă întreb acum, câte căutări mai fac dacă bag în discuție și Kent-ul Blue( a se citi 8, pentru tot românul) care a lansat varianta de țigări lungă sau 100's. 

Altă chestie pe care voiam să o aduc în atenție ar fi că, în ultima perioadă am început să observ cât mai multe mesaje idiot-proof. Și devin din ce în ce mai dese. Sau am eu impresia, e prea ciudat. De exemplu, ultima chesti care m-a lăsat fără cuvinte:săgeată pe jack-ul audio de la niște banale căști de maxim 10 lei, cu direcția în care trebuie să intre jack-ul. Alta ar fi campaniile animate din RATB care îți spun cum sa treci strada sau cum să te urci în autobuz sau cum să cobori. Pe viitor presimt că o să văd schite care îți arată cum să mergi sau cum să respiri. Oare sunt singurul care consideră că chestiile astea te fac de fapt, îndobitocesc?

Și dacă tot deviem subiectul, să vorbim un pic despre activități idioate. Numero uno, Facebook! Totuși recunosc, că pierd și eu o bună perioadă de timp pe acolo.Recunosc dar nu ajung ca alții să verific la fiecare 5 minute, pe telefon, laptop, tabletă sau orice toaster care are conexiune la net, update-uri, like-uri sau alte chestii. Lumea exagerează cu chestia asta. Să luăm un exemplul concret. Ieri am fost la concertul Armin van Buuren de la Sala Polivalentă, nu intru în detalii, am mers pentru că e dj-ul meu preferat, și sunt pasionat de muzica trance. Dacă vreți review-uri căutați-le în altă parte. Atât. Ce voiam să subliniez este faptul că în toată agitația de acolo, cei din jurul meu, cred că am suprins vreo 5 persoane, la câteva minute erau pe telefonul lor, smart pe pagina de facebook, pe profil. Nu mai am cuvinte ce să mai comentez. Și încă ceva, că mi-am adus aminte. Terminați cu invitații către tot felul de jocuri care mai de care mai retardate, gen Farmville and Co. Dacă vreți să vă jucați de-a fermierul sau grădinarul, puneți pâna pe greblă și ieșiti pe câmp.

Parcă aș mai scrie niște chestii despre problemele pe care gramatica le face oamenilor sau cum unii oamenii se ambiționează să fie contra logicii sau să vorbesc despre femei și stereotipurilor lor, dar mai bine închei aici și vorbim pe altă dată. Cel mai bine așa. Și de final, un pic de trance.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu