Panzer's Blog

Just the usual nobody... and sometimes a blogger...

Nostalgii din copilarie

Cred că pentru fiecare dintre noi, există momente în care stai și te gândești la vremurile copilăriei, la lucrurile frumoase care ți-au marcat acea perioadă a vieții când totul era simplu și fără griji sau probleme. Cred că pentru fiecare în parte, cel mai important lucru care ne-a dat sens copilăriei, au fost desenele animate. De la creațiile celor de la Disney și Warner Bros,  până la creațiile din Țara Soarelui Răsare, în fiecare era un strop de magie (ca la Velpitar)

Țin minte că eu am avut alte gusturi de cât restul. Am preferat întotdeauna genul de acțiune. Cu toate că m-am bucurat și am urmărit cu sufletul la gură, toate serialele consacrate ale copilăriei, ca: Macron 1, Captain Planet, Țestoasele Ninja, Sandy Belle și restul de seriale care ne-au invadat televizoarele post-decembriste, nu mi-au rămas în memorie la fel de mult ca altele.  

Saint Seiya

Primul serial anime pe care l-am vizionat. Țin minte cum le urmăream, în fiecare zi, pe postul francez M6 unde erau traduse sub titlul „Les Chevaliers du zodiaque”( Cavalerii zodiacului). Până nu demult, îl știam doar cu titlul ăsta. Chiar dacă nu înțelegeam foarte bine limba franceza, m-a captivat povestea fantastică cu cavaleri, armuri și influențe mitologice grecești.

Centurions

Soldați, roboți, cyborgi, arme laser, o stație spațială numită SkyVault și un titlu cu referire la elita armatelor romane. Ce îți puteai dori mai mult? Power Xtreme

Thundarr the Barbarian

El, cu sabia Sun Sword, (asemănare izbitoare cu light sabre-urile din Star Wars, dar ce contează),Ookla The Muk si prințesa Ariel sunt responsabili pentru pasiunea mea pentru science-fiction și scenarii  post-apocalipitce pe care am dezvoltat-o începând de atunci.

Biker Mice from Mars

Cum pot să uit de soarecii extratereștri și motocicletele lor marțiene, mai ales pe Modo bad-ass-ul echipei de rozătoare.


X-Men

Primul meu contact cu universul Marvel, pe atunci le urmăream pe nemți pe posturile RTL si PRO 7. Aici aveam probleme grave cu intelegerea, germana era ceva necunoscut la vremea aceea. M-am bucurat totuși ca am apucăt să le revăd mai tărziu pe Fox Kids, nedublate.

Swat Cats


Apărute mai târziu decât restul, prin clasele 7-8, nu mai țin minte exact. Pisici piloți, pe un jet ultra-super-mega-performant și să nu uităm „Get me chopper back-up!”. Priceless.

Uneori stau și îi compătimesc pe copii din ziua de azi, cu toate că au mai multe decât am avut noi  când eram mici , nu cred că se bucură de copilărie la același nivel la care ne-am bucurat noi.

3 comentarii:

John Constantine spunea...

in afara de anime le tin minte pe toate :)
cred ca cel mai mult m-am uitat la X-Men dintre ele.

alutzu @ cornerparadise spunea...

in afara de x-man pe cuvant daca recunosc vreun desen animat...leai luat de pe programele pakistaneze?:))

Panzer spunea...

nu, de pe Cartoon Network, M6 si Pro7, la vremurile rescpective

Trimiteți un comentariu