Panzer's Blog

Just the usual nobody... and sometimes a blogger...

Review... la butoane

Cei de la Ebu.ro, şi butoanele lor ne provoacă la un concurs pentru bloggeri. O campanie destul de drăguţă, (detalii aici)un mic pas în afara anonimatului pentru bloggeri, dar totodată, o metodă de a-şi îmbunătăţi mai mult şi mai bine, zic eu, site-ul prin critica mai mult sau mai puţin constructivă. Deci, Ebu.ro, tot ce are butoane. Review, take one:

Aspectul. Destul de aerisit, combinaţia de culori trebuia să fie ceva mai inspirată, banalul verde cu albastru, nu prea merge şi cam supără la ochi după ceva vreme. În plus, mai poţi induce lumea în eroare, că este site-ul Domo( şi nu subestimaţi prostia omenească). Catalogarea produselor este făcută cam aiurea, ele fiind prezentate pe categorii atât în sidebar cât şi în partea de sus a paginii, în header. O catalogare era de ajuns, eu unul aş fi preferat pe cea din header, căci omul mai repede analizează şi citeşte ceva de la stânga la dreapta, cu un meniu simplu sub fiecare categorie, decât o listă verticală. Desigur şi listarea pe veriticală este ok, dar era de ajuns ori sus ori în stânga. Linkurile utile, sunt situate în josul paginii, în footer, care este până la urmă un mic truc psihologic, astfel pentru a ajunge la ele treci în revistă tot site-ul şi poate mai îţi distrage ceva atenţia. Până aici totul este digerabil.

Filtre şi formulare. Ca orice site în care ai o bază mai mare de date şi ţii,  de la roşii la borduri, este normal să faci o un formular de căutare. Simplu,rapid, ca la gugăl, dăi un search. Dar şi aici ne lovim de dublare. Avem un formular de căutare, bun e ok, caut orice în el, de la roşii la borduri, cum am mai specificat, dar căutarea fulger pentru cine mai este. E total inutilă, de exemplu, selectezi mai multe categorii, de exemplu pentru a ajunge la home cinema Pilips, aleg Electronice, Devede şi home cinema, home cinema şi apoi Pilipis( care apropo orice brand ai selecta la căutarea fulger îţi arată pe cele care le are, scurt pe doi, am selectat Pilips, mi-a băgăt numai Panasoanice. Draguţ, nu-i aşa?). Şi îmi arată lista cu home cinema. La fel pot să aleg de sus, din sărci, "home cinema Pilips" sau doar "home cinema" şi le văd pe toate. Mai simplu din câteva tastări şi un click de mouse.

Inutil 1, eficient 0 până acum. Formularul pentru abonarea la newsletter. La fel, e cam de bibelou acolo. Te abonezi, bun. Primeşti oferta pe mail, la fel de bun. Vrei să cumperi, ce faci acum?. Normal că îţi faci cont, binenţeles că n'oi fi tu cu 3 coaie, să cumperi fără cont. Deci să revenim, dacă vrei ceva de la băieţii zămbăreţi( deja copilul ală cu tăblia mă tămpeşte) automat îţi faci cont şi odată cu contul vine şi minunatul privilegiu de a te abona la newsletter. Sau, mai există posibilitatea unei logici perverse rău, în sensul abonării la newsletter'uri fără cont. De specificat că toate newsletter'urile pe care le primesc, au şi un cont aferent. Mai puţin cele de spam. Dar deja o dăm în diverse. Să revenim.

Inutil 2, eficient 0. Să trecem la filtre care de această dată, sunt dispuse în sidebar. Filtrarea produselor este ok, rapidă, eficientă, găseşti exact ce ai nevoie. La fel şi sortarea după brand, preţ şi atât. Aia cu cele mai vândute, nu mă interesează. Poate pe alţii. Deci, parcă mai merge ceva cum trebuie. Produsele sunt bine prezentate, cu toate specifiicaţiile, cu exact ce te interesează, dacă cauţi ceva după specifiicaţii, nu după cum arată sau preţ, sau cum spuneam după cât de mult s-a vândut. Cu opinii, cu comparări cu alte produse, tot tacâmul M-am jucat un pic pe la componente de peceu şi sunt mulţumit de specifiicaţiile date la anumite componente. Şi încă un plus, imaginiile produselor sunt făcute, la o mărime şi rezoluţie normală, să o poţi vedea ca lumea. Plus că la unele produse nu se opreşte doar la o singură ipostază a produsului. Baza de date e destul de mare, chiar dacă lipesesc anumite branduri, de exemplu la plăci de bază nu am găsit MSI. Dar pentru început este destul de mare.Până acum este egalitate între eficient şi inutil

Despre cum cumpăr, termene de distribuire, modalităţi de plată şi alte cele, nu mai contează, că oricine care a achiziţionat ceva online ştie deja cum stă treaba, ramburs, card, taxe curier, ridicat de la sediu, bonus pentru sumă mai mare, and shit. Trebuie să fii un pic idiot, să intri pe un magazin online după ce ai mai folosit unul şi să nu ştii cum să cumperi.

Uite încă o chestie care pare cam ciudată, dar să zicem că e la început şi este accepată. Toate produsele sunt în stoc şi valabile în 2 zile. Nu am dat o comandă de curiozitate să mă trezesc cu un telefon, "Ştiţi produsul nu mai este în stoc" dar pe site să se regăsească încă în stoc. Ca o concluzie generală, site-ul este ok, găseşti de toate, cu butoane şi nu numai, fără prea multă bătaie de cap, cu informaţii necesare şi o de încheiere un mic sfat, dacă aveţi secţiunea de multimedia cu software de calculator şi jocuri, de ce nu faceţi o secţiune de dvd uri la electronice, cu titluri variate. Așa aţi mai câştiga un client fidel.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu