Panzer's Blog

Just the usual nobody... and sometimes a blogger...

War.War never changes...


Acum ceva vreme cineva mă întreba de unde am această fascinaţie pentru război, arme şi armată. Şi atunci ca şi acum răspunsul meu rămâne acelaşi "Nu ştiu de unde vine, dar îmi place". Sincer nu ştiu de unde am aceasta atracţie, dar eu unul îl consider un lucru oarecum normal. Războiul, ne defineşte natura umană. Un semn al inteligenţei noastre ridicate. Oamenii sunt singura specie care atunci când există ceva ce, le ameninţă supravieţuirea şi evoluţia, va dezvolta idei şi căi de a elimina ameninţarea. Fie că sunt virusuri, insecte sau oameni. Gândiţi-vă, cât de repede decidem să distrugem ceva ce, nu înţelegem sau îl considerăm periculos. Şi suntem singura specie care este atât de mult specializată pe distrugere decât pe creare. Să analizăm lucrurile atent.

Tot ce am inventat sau am descoperit de la apariţia noastră ca specie, a avut la un moment dat o aplicaţie distructivă. Uneltele, focul, arcul. Toate au folosit la distrugere. Să luăm de exemplu ultimul boom tehnologic care a avut ca punct de plecare, al doilea război mondial. Toate obiectele pe care le folosim azi, uzual a fost create pentru război. Radarul, undele radio, energia nucleară, motorul cu reacție, computer-ul, etc au avut ca punct de plecare războiul. Câţi dintre voi, ştiau că Internetul pe care îl folosim acum şi de care suntem atât de dependenţi, a plecat de la o simplă legătură de comunicare  între compartimentele militare ale Statelor Unite. Omul preferă războiul, omului îi place distrugerea, îi place să facă rău. Toţi avem această genă a distrugerii, ca să o numesc aşa, la unii se manifestă mai puţin, la unii normal iar la alții, mai mult.

Şi aici fac o paranteză pentru că, războiul are o relaţie aproape sibiotă cu sadismul şi cruzimea. Nu putem nega războiul, e imposibil, dar putem avea grija ca cele două elemente să nu se combine. De aceea i-am avut pe Hitler, Stalin, Pol-Pot, Mao Tze-Tung, Idi Amin, Nero şi mulţi alţii.

Dar cel mai mult, omului îi place puterea şi senzaţia care ţi-o dă. Putere care se câştigă acum ca şi acum 10000 de ani, război. Războiul face parte din ceea ce numim natură umană, lucru care ne defineşte ca specie, alături de limbajul articulat şi capacitatea noastră creativă. Nu avem cum să negăm sau să ignorăm acest aspect. Platon " Atâta timp cât va exista omul va exista şi război"

2 comentarii:

doomy spunea...

Airsoft joci? :D

Panzer spunea...

nu, dar paintball da dar nu cred ca se compara.

Trimiteți un comentariu