Panzer's Blog

Just the usual nobody... and sometimes a blogger...

O simplă idee

Azi am reușit să dau o fugă până la fosta mea facultate, să-mi ridic diploma de licenţă. Acum îmi dau seama că a trecut mai mult de un an de când am terminat facultatea. Dar nu aceasta era ideea. Ce m-a surprins, a fost faptul că azi era ultima zi de plată a taxei, pentru master şi cum ne ştim oamenii, românul a venit buluc şi erau nişte cozi la caseriile ASE, pe cel puţin 30-40 de metri. Dar nici acesta nu este ideea, ştim cu toţii cum se comportă românii la cozi şi în termene limită. Erau doar simple constatări.

Ce voiam să zic, era faptul, că era atâta lume adunată doar pentru un singur lucru. Mă minunam, de câtă lume a putut să se încrie la un master plătit. Da, dar nu orice master aţi zice, este un master făcut la ASE. Neinteresant. La o adică, prin ce se deosebeşte un master făcut la ASE cu unul făcut la o universitate particulară. Doar cu numele, doar cu titlul, doar cu renumele.

Eu unul, am făcut 4 ani în ASE, la una dintre cele mai grele facultăţi din toată academia, unde am rezistat şi am terminat-o. Şi vreau să vă spun sincer, mi-a ajuns. Am băgat o groază de bani în buzunarele lor, pe toată durata facultăţii şi de aceea, anul trecut când am terminat facultatea am decis să fac masterul în cadrul unei universități particulare. De ce? Un răspuns foarte simplu. Din cauza banilor. Pentru că nu-mi convenea să dau 1500 de RON, pe un semestru doar ca să scrie pe diploma mea, că a fost emisă de ASE. Aşa, le-am dat mai mult de 5000 de RON în 4 ani. Mai las-o naibii, de treaba.

De aceea m-am decis să fac un master în altă parte. Mult mai convenabil. De exemplu, la Universitatea Dimitirie Cantemir plătesc 250 de euro pe semetru. Faceţi voi calculele şi vedeţi cu cât ieşiţi în câştig. Şi apropo, mai vă zic o chestie interesantă, la masterul meu, mai bine de jumătate din profesori sunt de la ASE. Ce părere aveți?

Dar aţi zice, ce contează banii acum, dai un ban şi stai în faţă. Scrie pe diplomă că ai făcut master la ASE. Cum o să te privească lumea când citește CV-ul tău și scrie acolo, că ai făcut un master la ASE. Ştiţi ceva, sincer nu-i interesează. Pe un angajator bun îl interesează întotdeauna ce ştii să faci şi cât ești de productiv, nu îl intersează câte diplome adunate de tine pot acoperii un perete. Și acum te întrebi pentru ce ne mai chinuim atât? Foarte rar ajungem unde ne-am dorit, doar cu o diplomă. Indiferent dacă are un renume sau nu, instituția pe care ne-a eliberat-o. Dar aceasta este concepţia oamenilor, mergem acolo, că este renumită şi sigur ne va ajuta mai departe, nu contează cât costă., educaţia bună costă. Aşa, o fi?Sincer, eu unul sunt de altă părere.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu