Panzer's Blog

Just the usual nobody... and sometimes a blogger...

Touch of fate

M-am decis să mai resuscitez unele dintre vechile mele însemnări, de pe versiunea anterioară a blogului şi să vorbim un pic despre destin. Aţi observat câtă lume dă atenţie şi este atât de interesată, de astrologie, horoscop, ghicitul viitorului şi tot felul de alte chestii care au legătură cu ce-ţi rezervă viitorul şi care-ţi este destinul. Şi cu fiecare zi care trece şi cu fiecare persoană care o întâlnesc şi o cunosc, descopăr cât de mare este acest inters. Oare doar  eu sunt puţin în afara normalului , dacă  consider aceste chestii aberaţii şi nu dau crezare la nimic?

Întotdeauna le-am considerat aberaţii, pentru că eu unul nu cred în destin, soartă sau , că „cum ţi-e scris, aşa este”. Pentru că nu  există o bază ştinţifică concludentă care să demonstreze acest lucru. Despre destin, consider şi cred cu convingere, că ţi-l faci cu propriile mâini, cu propriile decizii, care îți influenţează cursul acţiunilor viitoare. Tu eşti factorul de alegere, destinul pentru mine este multitudinea de viitoruri alternative( sunt teorii prin fizică dacă, v-ați pierdut) din care unul îşi va urma cursul, în funcţie de alegerile pe care le faci. Nu cred și nici nu vreau să cred că, viitorul este deja scris.


Nu vreau să cred acest lucru? Pentru ce să ştiu şi să cred că, orice aş face să schimb acel invetabil destin, nu pot. Unde este liberul arbitru, unde este alegerea, rău sau bine, trebuie să alegem. Noi alegem, nu alege nimeni în locul nostru ca eu să nu mai am altă opţiune. Cred că oamenii acceptă cu o oarecare convingere aceste chestii pentru a da un sens vieţii lor şi alegerilor pe care le fac și într-un fel, pentru a proiecta vina pentru alegerile lor. Nu vor să accepte responsabilitatea. Eu unul prefer să consider, că tot ce fac în această viaţă este ales de mine, de liberul arbitru, al deciziei mele, bună sau proastă, eu sunt responsabil.

2 comentarii:

Mecanik24 spunea...

Le consideri aberatii poate din cauza faptului ca nu ai dat mare atentie la ce scrie in horoscop, de exemplu, sa vezi daca se intampla cu adevarat. Nici eu nu credeam, pana cand am observat ca UNELE lucruri chiar se intampla, nu chiar cum scrie acolo, dar poate intr-o alta forma, alta zi, alta saptamana. Nu e o stiinta exacta. In plus nu poti controla tot ce se intampla in jurul tau doar datorita alegerilor pe care le faci.
Aceste "stiinte" le poti folosi mai mult ca un ghid daca vrei ... ca daca faci ceva SE POATE intampla altceva, in functie de ce ai tu nevoie sau nu.

Panzer spunea...

.... bai ma lesi....

Trimiteți un comentariu