Panzer's Blog

Just the usual nobody... and sometimes a blogger...

Atunci când respect nu e...

...Există frică. Frica, poate fi cel mai bun respect câteodată. Acesta este unul din principiile după care mă ghidez, chiar dacă nu-l agreez aşa de mult, pentru că personal cred, că respectul creează o relație cu mult, mai bună între oameni decât frica, dar în anumite situaţii acest lucru se pare că este soluţia.

Lucrez de aproximativ 3 ani la aceeaşi firmă şi în perioada aceasta de timp, am ajuns să am o funcţie,  cât de cât de conducere. Nu are cine ştie ce importanţă, dar pe scurt, îmi coordonez o echipă de câțiva oameni( numărul nu contează) să facă sarcinile şi atribuţiile ordonate de mai sus. Ce contează este faptul că eu îi privesc ca indivizi, fiecare cu personalitatea proprie, cu probleme şi necazuri ca fiecare, cu zilele bune şi proaste ca orice om. Nu-i percep, cum ne percepe şeful meu direct, ca pe un întreg, o singură entitate care nu contează cine este eficient sau nu, toţi suntem la grămadă. De aceea mi-am respectat colegii de muncă şi nu- i forţat la treburi sau atribuţii care le puteam face şi singur, chiar dacă am drept expre, să nu mişc un deget. Aşa am considerat că este respectos şi onorabil. Ofer respect pentru a fi la rândul meu  respectat.


Numai că această strategie nu prea mai merge pentru mine. Am ajuns doar eu să mai ofer respect. Înapoi nu mai vine nimic. Nu de la toţi, de la anumite persoane, iar acele persoane au văzut, că dacă le tratezi, bine, îi menajezi, îi ajuţi şi le faci un bine, te iau de prost. Şi până la urmă tot eu ies şifonat, că dacă este ineficienţă eu sunt tras la răspundere. Şi ce să faci în această situaţie, dacă respect şi onoare nu este? Atunci o să fie frică. Frica înlocuieşte respectul, chiar dacă îmi încalc principiile şi apar victime colaterale, dar acesta este ultima soluţie. Prefer să mă port tiranic, decât să fiu luat de fraier, chiar dacă îmi pare rău pentru cei care mă respectă şi mă ascultă. Și până la urmă contează să-mi fie mie bine? Nu-i așa?

1 comentarii:

dan spunea...

Deciziile se i-au in functie de imprejurare... daca trebuie frica, frica sa fie.

Trimiteți un comentariu